TDC

I 1990 besluttede folketinget, at alle landets teleselskaber skulle samles for at skabe et stærkere netværk. Det samlede netværk blev ejet af det statsejede selskab Tele Danmark. I 2000 blev alle Tele Danmarks datterselskaber samlet under navnet TDC. Siden har TDC i mange år været det absolut største teleselskab herhjemme hvor det har været markedsførende inden for alle segmenter af markedet. I de øvrige nordiske lande er TDC kendt som førsteudfordrer på erhvervsmarkedet.

TDC leverer i dag kun til erhvervskunder under eget navn, mens alle deres private kunder blev rykket til deres datterselskab Yousee i 2016. Udover Yousee så leverer TDC også til private kunder via deres andre datterselskaber Fullrate og Telmore.

TDC ejer alle kobberkabler i Danmark, som de andre firmaer lejer sig ind på. TDC ejer også fibernet i store dele af Nordsjælland og København, kabel tv i meget af landet og deres landsdækkende netværk af mobilmaster.

 

Nyhed Juli 2016:

TDC stopper salget til private, og lader deres selskab YouSee overtage salget af internetforbindelser.

Under middel 4.1 af 10

SE ANMELDELSER

Hold jer langt væk fra TDC Erhverv

Hold jer langt væk fra TDC Erhverv. Ændre aftaler uden at varsle omkring det. Det kostede os små kr. 2000. Kunne de få 0 stjerner fik de det!!!

Alt for høje priser på fiber!

Alt for høje priser på fiber! Har forsøgt at få tilbud på netværksprodukt fra TDC til lille kontorlejemål i centrum af Høje Tåstrup. TDC priser pålagt zone tillæg, som gør at prisen stiger til det dobbelte i forhold til andre og mere agile udbydere. Jeg endte med at købe fiber for 1050 pr. md for 100/100 mb ved Nianet uden oprettelse. God service og ok priser Tankevækkende, at jeg som privat-forbruger havde jeg kunnet få 1 GB/100 mb til 650 kr./md og kun 6 mdrs binding.

ja men det er jo ikke nemt når personen…

ja men det er jo ikke nemt når TDC, Kolding erhvervscenter, ikke kan formå at vende tilbage med en mail hvor i at han erkender at der er sket dårlig service samt ikke fungerende leverance så vi kan blive fri og vende tilbage til det der fungerede med en alm fast nets løsning ved tdc og mobil dækning ved telenord som fungerede . De siger bare at de har talt med overordnede og de siger at det kan man ikke tilbyde . men er det din opfattelse at man skal betale for noget man ikke får ?

bestilte tdc erhverv til firmaet

bestilte tdc erhverv til vore lille firma hvor vi kunde tale inbyrdes sammen med omstilling prisen var over dobbelt op på hvad vi betalte tidlige men nu kunde vi jo stille om fra bilen til kontoret men nej efter flere besøg af tekniker .100 vis af opkald til en tdc med arbejder som lovede at vende tilbage var der ingen telefoni og 14 dage efter stadig ingen omstilling samt meget dårlig dækning på værksteds adressen . vi skrev flere mails til tdc inden vi startede det op men ingen svar da tidlige ansatte var ophørt fra stillingen som salgs / løsnings konsulent. vi fik en 3 års kontrakt med et velkommen til tdc s u opsigelige elendighed med dårlig dækning

Dårlig service

Dårlig service. Skal aldrig tilbage til TDC. Der er ikke andet end problemer

Mage til dårlig service skal man lede…

Mage til dårlig service skal man lede længe efter.... jeg har da aldrig nogensinde haft brug for at lade min utilfredshed komme til udtryk her, el på sociale medier. Men TDC Erhverv har presset mig til det yderste... forholdet mellem TDC og jeg er langt og ret kedeligt... men erhvervs mæssigt skulle det være stoppet i 2016, endvidere flyttede vi alle vores tlf i okt 2017... netop pga rod i deres systemer, regninger, gebyrer og mails. Nu viser det sig at de har tænkt sig at blive ved med at fakturere os i al evighed... selv for en aftale som er opsagt i sommeren 2016... Mon jeg kan skrive gebyrer på mit tilgodehavende?? Når man så endelig får hjælp af en af deres ansatte, som faktisk prøver at gøre sit arbejde, tænker man, “ok nu er der styr på det”... så hører man ikke mere... jeg håber ved Gud at de har optaget alle de gange jeg har ringet .... måske lærer de engang noget om kundeservice.. Jeg har lige siddet i 27 min, og ventet i en telefonkø, efter jeg blev stillet om. Kl blir 16.03, da jeg har hængt på i 27 min... og jeg blir hægtet af, da erhvervs afd kun har åbent til kl 16.00. Et lille råd til kundeservice, man lukker for nye samtaler... helt fint, men man gir ikke god kundeservice ved at lægge på. Håber at Kontant el andet forbruger program kunne bruge lidt materiale.... jeg har så rigeligt. Skulle der være en ansat hos TDC som er løsningsorienteret el kan følge en sag til dørs... Så skriv her....

Solid forbindelse til dyre priser

De har en solid forbindelse. Men deres priser er lidt dyre. 150 for fri tale og sms og 6 GB data

Gå aldrig ind i et samarbejde med TDC…

Gå aldrig ind i et samarbejde med TDC Erhverv. Mine erfaringer drejer sig om TDC Scale. De gør alt for at binde dig, og binder dig i lang tid. Derudover har man også en Serviceaftale som er det samme med masser af binding! ALDRIG MERE TDC!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pas på med TDC erhverv tilbud …

De ringer fra TDC og tilbyder en hurtigere internet og de siger at du betaler oprettelsesgebyr men prisen er 200 kr. om måneden mindre, så oprettelsesgebyr kan tilbagebetales hurtigt. Jeg siger ja til tilbud. Men der kommer faktura med prisen højere end den nuværende. Jeg har ikke brug for hurtigere internet og prisen af den nuværende internet - synes jeg - er allerede høj...

TDC Internetprodukter er ikke …

TDC Internetprodukter er ikke anvendelige til erhvervsbrug. KTAS, TDC, YOUSEE - mange navne gennem tiden, men uengagerede teknikere, absolut ingen intern kommunikation og abekasteri er absolutte konstanter gennem tiden. Vi har INGEN hjælp fået på 2 dage efter en fejlmelding på en nyoprettet linje til ny butik, bortset fra en idiotisk "har du sat routeren i stikket" mail. BEMÆRK at TDC INGEN GARANTI HAR FOR, hvornår en fejludbedring påbegyndes, når linjen aldrig har været oppe. Det er til trods for, at du sidder med en ordrebekræftelse med en dato, en butik der skal åbne osv. Der er mange andre udbydere med bedre SLA for billigere penge - Faktisk findes der nok ikke andet. Nå men heldigvis har vi jo købt redundans med SIM-kort? Nej virker heller ikke, for når fejlen sker i "produceringen", virker backup-connection heller ikke og der er ingen, der kan finde ud af at løse det, bortset MÅSKE fra en mand, der kommer på arbejde på mandag i en relevant afdeling :( DAG 4: TDC: Nej jeg har ingen aftale med nogen person. Blot info fra teknisk vagt om, at afdelingen ikke møder igen før mandag. Linjen skulle have virket i torsdags. DAG 5: Ingen henvendelser fra TDC i dag mandag. Fortsætter kampen i morgen. DAG 14: Stadig ingen fungerende ADSL. Intet nyt fra TDC. Lige nu overlever vi på en router fra 3 DAG 25: Stadig ingen fungerende ADSL. SMS fra TDC om, at de først kommer 9/1 (1 lille måned efter fejlmelding, dag 27) DAG 30: Linjen etableret med montør. Anmeldelse ændret til 3 stjerner.

Dårlig rådgivning / god vildledning.

Dårlig rådgivning / god vildledning. Som tidligere indehaver af lille virksomhed føler jeg mig rigtig godt fanget af tdc’s generelle betingelser. I 2014 havde jeg behov for nogle ændringer i telefoni og internet aftaler. Kontaktede tdc erhverv og fik besøg af en kunderådgiver fra tdc erhverv, Ålborg, hvis navn er undertegnede og TDC bekendt. Jeg sagde kort, hvad jeg havde behov for, jeg kendte selvfølgelig ikke de tekniske muligheder, men han sagde, hvad han kunne gøre med omstilling osv. Ligeledes sagde han, at det var bedst med mobil bredbånd - altså med simkort. Noget af det sidste,der blev snakket om, var ang. opsigelse. Jeg kender godt min dåbsattest og datoerne derpå, men det var ingen problem. Når firmaet blev solgt eller lukket ned, så ophørte aftalen selvfølgelig. Og så begyndte der at komme regninger. Jeg har ikke tal på, hvor meget det har kostet lige her, men det er mange tusinde kr. I 2016 blev jeg syg og valgte at sælge alle aktiviteter, bygninger osv. Men beholdt mit CVR nr. af regnskabstekniske årsager. I juni måned 2017 blev jeg kontaktet af en dame fra tdc erhverv ang. fakturafremsendelser. Snakken gik og hun fortalte, at bare jeg blev i tdc så var der ingen problemer med opsigelser fra det nuværende. Hun stillede mig om til you See, som den private del af tdc åbenbart hedder. De bekræftede, at inden for tdc kunne jeg flytte, som jeg ville. Jeg valgte at flytte over i privattelefoni, fordi jeg ikke bruger det til erhverv mere,har ingen kunder eller leverandører. Selskabet lever endnu af skattemæssige hensyn. Desuden kunne jeg slippe for at betale medieskat privat.. Så kom overraskelsen! Opsigelsesopgørelse: 24.699,29 KRONER at betale for at smutte ca 18 mdr. før aftalens udløb. Puha..., det slider på min pension! Tog herefter kontakt pr. tlf. med tdc. og kom i forbindelse med en kvindelig rådgiver. Jeg har indtryk af at hun har forsøgt, hvad der var mulig for hende. Det sidste hun har kunnet meddele er, at de vil gå med til at halvere regningen. De holder sig til at CVR nr. stadig er aktivt og dermed er virksomheden ikke lukket, ja men for pokker. Det er kun af regnskabsmessige årsager at jeg har beholdt det nr. Der er ikke nogen form for aktivitet mere, navnet er også væk / ændret til Aksel Kristensen ApS. Jeg mener ikke at tdc’s regler skal styre min afvikling af virksomheden. Så bliver der juridisk tovtrækkeri først. Hva skal jeg gøre.?..... Ærgerlige skuffede hilsner Aksel Kristensen Skagen.

dårligt internet..

dårligt internet... specielt til windows 10 meget ringe oplevelse, fix det eller jeres kunder smutter...

Bestilte internet hos TDC erhverv

Bestilte internet hos TDC erhverv, til vores nye lille produktion firma. Jeg gjord sælgeren opmærksom på hvor vigtig det var at det var op at kører senest d. 15 oktober. Da vi har en masse kunder der venter, og da vi er en lille virksomhed så har vi IKKE råd til at mindste de opgaver. Jeg tog billeder af alle stik der, og deres sælger forsikrede mig at det var intet problem, og der ville komme en teknikker og sætte det op. Da teknikkerne kommer har han fået en anden adresse end den jeg havde bestilt til. Han konstatere at han skal igennem et andet lokale for at kunne trække er internet kable. Så jeg ringede ind for at få en ny tid, og fik besked om at de først kunne komme ud om 15 dage igen, eller betale 5000 kr. for at der en der måske kunne komme før. Det under alt kritik at då skal gå en måned når man er erhvervskunde og ens virksomhed er afhængig af internet.

Der var engang hvor TDC leverede gode …

Der var engang hvor TDC leverede gode produkter, nuvel dyrere end konkurrenterne, men bedre. Det er ved at være længe siden. TDC performer i dag elendigt alle steder, både indenfor privat og erhverv. Mit råd til alle er at holde sig væk fra TDC, da de ikke gider røre en finger for at få løst nogen som helst problemer.

Jeg har haft fornøjelsen af at være i …

Jeg har haft fornøjelsen af at være i kontakt med TDC's erhvervssupport flere gange samt deres tekniske support. Deres kundesupport kan lige knapt klare at finde et spørgsmål der ligner dit spørgsmål i deres ark og give dig et standard svar tilbage, hvis de skal tænke selv går klappen ned. Jeg var nød til at ringe ind mere end 6 gange på forskellige dage med det samme spørgsmål som jeg vidste svaret til, men fik af vide det ikke passede. Den 6 gang fik jeg så fat i et menneske med mere end 2 hjerneceller som sagde "jo det er da også helt rigtigt, jeg forstår ikke hvorfor du har fået andet af vide!" Og bom, så var det slutningen på 3 måneders interval fejlsøgning ovre da de endelig gav mig de informationer jeg havde brug for og havde bedt dem om 5 gange før. Deres tekniske support er en tand smartere end kundeservice, på bekostning af en arrogance jeg sjældent er mødt med før. Desuden har TDC det fint med ikke at justere dine ting, så hvis den pakke du oprindeligt købte er udgået og det tilsvarende er blevet billigere skal du selv være opmærksom på det og bede dem om at ændre det. Hvorfor skulle de dog gøre det for dig? Gratis penge for mindre service er helt OK fra TDCs side. Jeg er glad ved at ud af alle de steder jeg er konsulent kun ét af dem bruger TDC og på baggrund af dette, samt deres ufatteligt ringe telenetværk vil jeg ikke anbefale dem til andre end firmaer store nok til at forhandle med TDC på deres egne betingelser. Helst hvis i har råd til at trække en advokat ind over så i kan beskytte jer selv mod TDC.

Skiftede fra Telenor erhverv til TDC …

Skiftede fra Telenor erhverv til TDC erhverv, fordi løsning med faste IP'er ikke fungerede efter hensigten (egen router bag Telenors). Aftalte pris med sælger, og fik bekræftet denne via mail. Fik flyttet internet med fastnettelefoni 24-7 service og fast ip, som blev udørt i marts 2017. Imidlertid havde TDC ikke afmeldt eksisterende internet hos Telenor, hvilket man dog senere krediterede. Mit eksisterende telefon nr blev heller ikke flyttet, hvilket man først finder ud af efter deres teknikker har været på besøg. Nu et halvt år efter er det endnu ikke lykkedes TDC at fremsende en regning der stemmer overens med hvad der er lovet. Jeg sender mail til den sælger jeg oprindelig indgik aftalen med, men modtager ikke svar. Ringer og forsøger at få fat i vedkommende, men han er altid optaget. Er ikke lykkedes mig at få fat i ham siden. Andre lover at få tingene rettet, eller få ham til at kontakte mig pr tlf. Hvis jeg er heldig modtager jeg en mail med lovning for bod og bedring og at tingene nu skulle være iorden, blot for at modtage nye fakturaer/rykkere osv. osv. osv. Hvergang bruger jeg minimum en time på at fremfinde og fremsende mail dokumentation til hans kollegaer i håb om at der er nogen der vil tage ansvar, og sørge for en så simpel ting - at fremsende korrekt kreditnota/faktura. Hvergang med en lang udregning på hvad der er udestående osv. osv. osv. Nu er jeg godt træt af igen og igen skal blive konfronteret med TDC inkompetence. Det er ikke underligt at det går skidt for TDC erhverv, for hvis andre drev virksomhed på denne måde var den forlængst blevet lukket og slukket. Opfølgning: Efter at jeg indsendte en klage, blev jeg ringet op og blev meddelt at man ikke kunne levere til den lovede pris, og at jeg var frit stillet til at finde en anden udbyder. Da Telenor nu også kan tilbyde bundling af kobber, og de har en anden model router idag, forsøger jeg igen med Telenor.

Total Dårlig kundeservice

At være erhvervs kunde hos TDC er det samme som at blive røvet mens du ser det. Jeg skulle overtage et internet forbindelse på til den vilde hastighed på 10-1 !!;-) som jeg fandt ud af at tidligere ejer betalte ca 2200 kr for hver 3 måned Han var ikke blevet oplyst at det var en gammel pris som man selv skulle få lavet om til det halve i pris og med samme vilkår. jeg ringede ind og fik at vide at den kunne jeg godt lave om hvis jeg binder mig for et år og derefter en opsigelse på 3 måneder. Farvel TDC !!!!

De har kun et formål.

De har kun et formål. At sælge til overpriser, uden at tænke på hvad kunden har brug for. Har ellers altid haft den mening, at TDC var et reel firma. Men det er fortid :-(

TDC erhverv. er ligeglade med (små) erhvervskunder !!!

TDC nedlagde min ene telefonlinje i januar 2017 (i forbindelse med lukning af en Fax) - nu 8 mdr, 2 teknikkerbesøg og utallige mails og telefonsamtaler med kundeservice og support senere, er problemet stadig ikke løst. Man bliver omstillet i manegen men ingen tager ansvar for at gøre noget effektivt. Resultat: omsætningstab der kan mærkes i min virksomhed da kunderne ikke kan komme igennem!!!

Det ringest jeg har oplevet

Jeg har bedt om to simple service fra TDC: 1) en tv pakke fra YOUSEE via Internet 2) en TDC erhverv fiber internet forbindelse Punkt 1 blev de tre uger forsinket med, at levere og med konstante lovninger på at det ville virke inden ugen var omme. Der var åbentbart dårlig koordinering internt Til Punkt 2 viser det sig nu at de også lige har lagt nogle ekstra service oveni, som jeg ikke ønsker/ bedt om, som jeg så selv skal betale.

Få besked når du kan spare penge

Tilmeld dig vores prisagent i dag på under 2 minutter og få automatisk besked fremover

Opret prisagent