Markedet for internet i Danmark gennemgår i disse år en rivende udvikling, og det skyldes ikke mindst, at danskernes internetvaner ændrer sig. I gamle dage gik man mest op i lave priser og relativ hurtigt internet. I dag vælger flere og flere danskere den internetudbyder, der kan tilbyde den bedste dækning til deres mobiltelefoner. Mobilsøgninger spurter fra desktop søgninger Allerede i 2015 kunne Google vise, at mobilsøgninger havde overhalet antallet af desktopsøgninger i en række lande, herunder i både USA og Japan, som er to af de teknologisk højest udviklede lande i verden. Og siden da er tendensen bare fortsat! Mobilsøgninger spurter derfor kort sagt fra desktopsøgningerne i disse år. Denne udvikling er også kommet til Danmark. Danskerne foretager således i dag væsentligt mere end halvdelen af alle deres søgninger fra en mobiltelefon frem for via en computer eller en tablet. Google har dog selv forklaret, at søgeadfærden varierer fra branche til branche på nettet, og derfor er der stadig en række hjemmesider som modtager mere trafik fra både tablets og computer end fra smartphones. Årsagen til denne udvikling skyldes ifølge Google, at antallet af personer med smartphones er staget markant i de sidste 15 år. Derudover er en smartphone…
Side 2 ud af 6

Få besked når du kan spare penge

Tilmeld dig vores prisagent i dag på under 2 minutter og få automatisk besked fremover

Opret prisagent